ČSOB NaNákupy

NaNakupy

Časté dotazy

O aplikaci ČSOB NaNákupy

O aplikaci ČSOB NaNákupy

K čemu slouží?

S ČSOB NaNákupy můžete platit mobilem na bezkontaktních terminálech stejně jako svou platební kartou nebo nálepkou. Všechny platební karty, věrnostní kartičky a nákupní seznamy si můžete nahrát do všech svých mobilů a používat je podle potřeby.

Vedle placení mobilem aplikace umí také zobrazit zůstatek a platby kartou, a dokonce i rychle a bezpečně platit na internetu platební metodou Masterpass. Na rozdíl od běžné platby kartou na internetu nemusíte s Masterpass přepisovat údaje o platební kartě při každé platbě. Platbu potvrdíte pouze vlastními přihlašovacími údaji (e-mail a heslo).

Do budoucna chystáme i správu platebních karet nebo notifikace o platbách.

Kdo ji může používat?

Všichni naši klienti s Internetovým bankovnictvím ČSOB a ČSOB platební kartou nebo s Internetovým bankovnictvím Poštovní spořitelny a platební kartou Ery a Poštovní spořitelny.

Jaký mobil potřebuji?

Jakýkoli mobil s operačním systémem Android 5 a vyšším. Pro platby mobilem navíc mobil musí podporovat technologii NFC.

Aplikace nefunguje v telefonech, které podstoupily tzv. „root“ (rozšíření administrátorských práv v telefonu). Tato změna totiž může vést k narušení bezpečnosti, mobil je pak náchylnější k infekci škodlivým softwarem.

Kolik stojí?

Aktivace i používání aplikace ČSOB NaNákupy je zdarma.

Je bezpečná?

Ano. Platební karty ani jejich údaje se neukládají do mobilu – vše probíhá přes šifrovaný kód. Váš PIN, případně otisk prstu, chrání jak platby mobilem, tak důvěrné informace jako zůstatek na účtu. Bezpečnost Masterpass plateb zajistí vámi zvolené přihlašovací údaje (e-mailová adresa a heslo), při prvním přihlašování si také přes SMS kód ověříme, jestli jste to opravdu vy.

Při používání aplikace ČSOB NaNákupy se prosím řiďte bezpečnostními zásadami.

Proč aplikace vyžaduje přístup k poloze a telefonním hovorům?

Přístup k poloze vyžadujeme pro kontrolu, zda se mobil skutečně nachází v blízkosti platebního terminálu. Data o poloze neukládáme ani nevyužíváme k jiným účelům.

Přístup k telefonním hovorům vyžadujeme pro jednoznačnou identifikaci mobilu, abychom zabránili neoprávněnému přenosu aplikace na jiné zařízení. Aplikace nemá přístup k seznamům nebo záznamům telefonních hovorů, ani ke kontaktům.

Známé problémy

Známé problémy

ČSOB NaNákupy jsme dlouho důkladně testovali. Platby mobilem fungují bez problémů na většině nových mobilních telefonů a platebních terminálů a Masterpass platby v nejznámějších internetových obchodech. Neustále pracujeme na tom, aby se s ní dalo platit vždy a všude. Pokud se přesto při placení či používání aplikace setkáte s problémem, nahlaste nám ho prosím přes kontaktní formulář.

Platby v OMV

Na čerpacích stanicích OMV se při platbě nezobrazí správná částka, ale 0,01 či 1,00 EUR. Nebojte se ale přiložit mobil podruhé a tak zaplatit - odečte se vždy přesně tolik, za kolik jste nakoupili.

Žádost o CVV2/CVC2 kód při Masterpass platbě

U některých obchodníků se může stát, že při Masterpass platbě bude potřeba vyplnit také tříčíselný CVV2/CVC2 kód ze zadní strany vaší platební karty. Na odstranění tohoto problému spolu s provozovateli platebních bran pracujeme.

Problém s aktivací otisku prstu

U některých telefonů značek Samsung, Asus nebo One Plus může dojít k problému při zapnutí otisku prstu. V takovém případě zkuste zamknout a zase odemknout displej mobilu, spustit aplikaci ČSOB NaNákupy a ihned poté si otisk prstu zapnout (Menu / Otisk prstu).

Platba za jízdenku kartou Visa v Ostravě a Plzni

Platební kartou Visa v aplikaci ČSOB NaNákupy nelze platit za jízdenku na terminálech vozů ostravské a plzeňské MHD. Na vyřešení problému pracujeme.

Samsung Galaxy S3 Neo

Platby mobilem nefungují na mobilním telefonu Samsung Galaxy S3 Neo, přestože má podporu NFC a Android 4.4 a vyšší. Podle vyjádření výrobce tento model bohužel nemá příslušné softwarové předpoklady a problém nevyřeší ani aktualizace software v telefonu.

Aktivace a deaktivace ČSOB NaNákupy

Aktivace a deaktivace ČSOB NaNákupy

Kde si ji můžu stáhnout?

Výhradně v obchodě Google Play. Nestahujte aplikace z nedůvěryhodných zdrojů.

Jak ji mám aktivovat?

  1. V internetovém bankovnictví si vygenerujte kód a přepište ho do aplikace
  2. Zadejte svoji e-mailovou adresu, na kterou vám přijde ověřovací kód, ten zadejte do aplikace
  3. Počkejte na ověřovací SMS kód a přepište ho do aplikace
  4. Zvolte si heslo pro Masterpass a PIN pro potvrzování plateb
  5. V aplikaci se pak automaticky zobrazí všechny karty, u kterých vás vedeme jako držitele

Nevidíte v aplikaci všechny své karty? Kontaktujte Helpdesk platebních karet na čísle 495 800 111.

Jak mám aktivovat NFC platby mobilem?

U karty, se kterou chcete platit, přímo v aplikaci povolte NFC platby stisknutím tlačítka „Aktivovat“. Tato možnost se zobrazí pouze v případě, že váš mobil podporuje NFC. U některých typů platebních karet, např. u bezkontaktní platební nálepky, není možné NFC platby mobilem aktivovat.

Jak mám aktivovat Masterpass platby?

Nijak, nemusíte dělat nic. Po aktivaci ČSOB NaNákupy se platební karty, které vidíte v aplikaci, automaticky zpřístupní také pro Masterpass platby.

Můžu ji používat na více zařízeních?

Ano, můžete. Své platební karty uvidíte ve všech zařízeních, kde máte aplikaci aktivovanou. Stejně to funguje s věrnostními kartičkami a nákupními seznamy - přidáte-li je na jednom zařízení, automaticky se zobrazí ve všech ostatních. Bezpečnostním omezením je, že jedna platební karta může být v jednu chvíli aktivována pro NFC platby pouze v jednom zařízení.

Jak ji můžu aktivovat na novém mobilu?

  1. V internetovém bankovnictví si vygenerujte kód a přepište ho do aplikace
  2. Počkejte na ověřovací SMS kód a přepište ho do aplikace
  3. V aplikaci se pak automaticky zobrazí všechny karty, u kterých vás vedeme jako držitele a také vaše věrnostní kartičky a nákupní seznamy

Jak mám aplikaci v daném zařízení deaktivovat?

V aplikaci ČSOB NaNákupy vyberte v menu vpravo nahoře položku „Deaktivovat v tomto mobilu“. Nebo volejte Helpdesk platebních karet na čísle 495 800 111. V okamžiku deaktivace dejte pozor na to, aby byl mobil připojený k internetu.

Jak můžu službu ukončit?

V aplikaci v menu Profil uživatele vyberte „Ukončit službu“. Ukončením služby dojde k deaktivaci aplikace na všech vašich zařízeních a vymazání veškerého jejího obsahu (věrnostní kartičky a nákupní seznamy).

Platební karty v ČSOB NaNákupy

Platební karty v ČSOB NaNákupy

Jaké karty se zde zobrazí?

Po úspěšné aktivaci se v aplikaci ČSOB NaNákupy zobrazí všechny vaše karty, u kterých vás vedeme jako držitele a nejsou trvale blokovány. Pokud se vám některá vaše karta nenačte, kontaktujte Helpdesk platebních karet na čísle 495 800 111.

Můžu do aplikace přidat předplacenou COOL kartu?

Ne, COOL kartu do aplikace ČSOB NaNákupy přidat nelze.

Zobrazí se regionální karty (např. Dynamo Pardubice, Motor České Budějovice, HC Verva Litvínov)?

Ano, zobrazí. Pro uplatnění slevy u partnerů klubu je potřeba ukázat displej s regionální kartou připravenou k placení (s běžícím odpočtem času).

Zobrazí se mi bezkontaktní platební nálepka?

Ano, zobrazí. Není však možné u ní aktivovat NFC platby mobilem. Bezkontaktní nálepky vydáváme vždy přímo k vaší debetní nebo kreditní kartě a u té NFC platby mobilem aktivovat samozřejmě jdou.

Kdy se zobrazí nová a obnovená platební karta?

Aby se obnovená karta v aplikaci zobrazila, je potřeba nejprve aplikaci deaktivovat (otevřete ČSOB NaNákupy a vyberte v menu vpravo nahoře položku „Deaktivovat v tomto mobilu“) a poté znovu aktivovat pomocí kódu vygenerovaného v internetovém bankovnictví. Pozor, v okamžiku aktivace musí být mobil připojený k internetu. Do budoucna se obnovené karty budou zobrazovat automaticky a nová aktivace nebude potřeba.

Jak lze odstranit platební kartu s prošlou platností či trvale blokovanou kartu?

Aby vám prošlá či trvale blokovaná karta z aplikace zmizela, je potřeba aplikaci deaktivovat (otevřete ČSOB NaNákupy a vyberte v menu vpravo nahoře položku „Deaktivovat v tomto mobilu“) a poté znovu aktivovat pomocí kódu vygenerovaného v internetovém bankovnictví. Pozor, v okamžiku aktivace musí být mobil připojený k internetu. Do budoucna se deaktivované karty odstraní automaticky a nová aktivace nebude potřeba.

V aplikaci mám u karty jiný obrázek než ve skutečnosti. Co s tím?

Design karet se často mění a u některých typů zobrazujeme pouze ten nejnovější. Neumíme bohužel zobrazit ani váš vlastní obrázek, pokud máte Image kartu. Pro ověření, o jakou kartu jde, je ale důležitý především název, číslo a platnost karty.

NFC platby mobilem a výběr hotovosti z bankomatu

NFC platby mobilem a výběr hotovosti z bankomatu

Kde můžu používat NFC platbu mobilem?

Všude tam, kde lze platit bezkontaktní platební kartou. Na terminálech, které bezkontaktní platby nepodporují, s aplikací ČSOB NaNákupy bohužel zaplatit nejde. Prodejní místa s bezkontaktním terminálem jsou označena tímto symbolem:

Můžu platit i na terminálu, který není bezkontaktní?

Na terminálech, které bezkontaktní platby nepodporují, s aplikací ČSOB NaNákupy bohužel zaplatit nejde. Prodejní místa s bezkontaktním terminálem jsou označena tímto symbolem:

Musím být při placení online?

Nemusíte, kvůli bezpečnosti jsme ale omezili počet plateb, které můžete uskutečnit bez internetu. Jednou za čas je potřeba se připojit k našim systémům a tuto možnost obnovit (aplikace vás o tom sama informuje). U Mastercard stačí, když se připojíte třeba doma na Wi-Fi. U karet Visa obnova probíhá výhradně v průběhu platby, je tedy potřeba mít zapnutá mobilní data přímo v obchodě.

Jak můžu s aplikací zaplatit?

Existují dvě možnosti. Buďto tlačítkem „Zaplatit“ přímo v aplikaci nebo pomocí funkce „Rychlá platba“, která vám umožní platit bez toho, abyste museli aplikaci otevírat.

Jak mám postupovat při placení?

Výchozí možností je placení pomocí tlačítka „Zaplatit“ v aplikaci:

  1. Otevřete aplikaci a stiskněte tlačítko „Zaplatit“ pod kartou, kterou chcete použít
  2. Potvrďte platbu v aplikaci jejím PINem, případně otiskem prstu
  3. Přiložte mobil k platebnímu terminálu
  4. Na terminálu zkontrolujte výsledek

Na přiložení mobilu k platebnímu terminálu máte 60 sekund, kliknutím na kolečko s odpočtem času ale můžete tuto dobu prodloužit.

Co je Rychlá platba?

Rychlá platba vám umožní platit bez nutnosti otevírat aplikaci ČSOB NaNákupy. Aktivovat i deaktivovat ji můžete kliknutím na symbol 3 teček vpravo dole pod obrázkem karty. Rychlá platba vyžaduje, abyste v mobilu měli zapnuté NFC.

Postup pro placení Rychlou platbou s kartou Visa u částek nad 500 Kč a s kartou Mastercard u částek libovolné výše:

  1. Odemkněte displej mobilu
  2. Přiložte mobil k platebnímu terminálu, na displeji se objeví žádost o potvrzení platby
  3. Potvrďte PINem aplikace nebo otiskem prstu
  4. Přiložte mobil k platebnímu terminálu podruhé
  5. Na terminálu zkontrolujte výsledek

Postup pro placení Rychlou platbou s kartou Visa u částek pod 500 Kč:

  1. Odemkněte displej mobilu
  2. Přiložte mobil k platebnímu terminálu
  3. Na terminálu zkontrolujte výsledek

Pracujeme na tom, aby podobně snadné bylo u částek do 500 Kč placení i s kartami Mastercard.

Jak správně přikládat mobil k platebnímu terminálu?

Mobil přikládejte displejem nahoru přímo na bezkontaktní symbol na terminálu a počkejte, dokud se neozve dlouhé pípnutí oznamující úspěšné spojení. Pokud k němu nedojde do 5 sekund, zkuste mobil oddálit a opětovně přiložit. Případně platbu v aplikaci zrušte a proveďte ji znovu.

Záleží i na umístění NFC antény u konkrétního typu mobilu (nejčastěji v místě baterie, případně okolo fotoaparátu).

Pokud platební terminál leží na kovové desce, může pomoci terminál nadzvednout.

U mobilů se slabší NFC anténou může bránit spojení mobilu s platebním terminálem i pouzdro.

Můžu mobilem platit i v zahraničí?

Ano, s aplikací ČSOB NaNákupy můžete platit na všech bezkontaktních terminálech, které přijímají platební karty Mastercard či Visa. A to nejen v Česku, ale i v zahraničí.

Mohu NFC platby aktivovat i u platebních karet, které nejsou bezkontaktní?

Ano, v aplikaci uvidíte všechny svoje karty – kontaktní i bezkontaktní. Se všemi samozřejmě budete moci provádět také NFC platby mobilem.

Mám na mobilu nalepenu bezkontaktní nálepku, vadí to?

Mám v obalu na mobil vloženou platební kartu, Lítačku či jinou čipovou kartu. Vadí to?

Pokud používáte NFC platby, tak bohužel ano, vadí. Platební terminál potom nepozná, kterou kartu má přečíst a zahlásí chybu.

Terminál vyžaduje zadání PINu. Je to v pořádku?

Ano. Zastaralé platební terminály (v Česku už se s nimi ale téměř nesetkáte) mohou u částek nad 500 Kč vyžadovat i zadání PINu na terminálu. V takovém případě zadejte PIN aplikace.

Můžu pomocí aplikace vybírat hotovost z bankomatu?

Pokud máte u dané platební karty aktivovány NFC platby mobilem, tak ano, ale pouze z bankomatů s bezkontaktní čtečkou, kterých je po České republice zatím jen pár. Je potřeba nejdříve zadat PIN aplikace v mobilu (stejně jako při placení), a následně ještě ten samý PIN do bankomatu. Uvědomujeme si, že to není moc pohodlné, ale jinak to bohužel nejde.

Mohu využít CashBack?

Služby CashBack pomocí ČSOB NaNákupy nelze využít.

Mám NFC v mobilu vypínat kvůli úspoře baterie?

Není k tomu důvod. Zapnuté NFC má na spotřebu baterie naprosto nepatrný vliv. Je-li vypnutý displej mobilu, NFC se automaticky vypne.

Číslo karty na účtence neodpovídá tomu na mé kartě, je to v pořádku?

Ano. Do mobilu se totiž kvůli bezpečnosti číslo karty neukládá. Pro potřeby plateb mobilem ho nahrazuje šifrovaný kód.

Jak poznám na výpisu platbu mobilem od těch ostatních?

Bohužel nijak. Platbu mobilem na výpisu ani v internetovém bankovnictví, ČSOB NaNákupy či SmartBankingu nijak nerozlišujeme od plateb „obyčejnou“ plastovou kartou.

Mohu NFC platby mobilem deaktivovat?

Ano. Klikněte na symbol 3 teček vpravo dole pod obrázkem karty, u které chcete NFC platby mobilem deaktivovat a zvolte „Vypnout NFC platby“.

Co je to NFC?

NFC je zkratka pro Near Field Communication. Jde o technologii, která umožňuje bezkontaktní placení, ale také třeba přenos souborů mezi dvěma mobily (Android Beam) či čtení tzv. NFC tagů. NFC najdete ve většině novějších mobilních telefonů.

Masterpass platby

Masterpass platby

Co jsou Masterpass platby?

Pohodlné a bezpečné placení kartou na internetu všude tam, kde uvidíte logo Masterpass. Na rozdíl od běžné platby kartou na internetu nemusíte s Masterpass přepisovat údaje o platební kartě při každé platbě. Platbu potvrdíte pouze vlastními přihlašovacími údaji (e-mail a heslo).

Kde můžu použít Masterpass platbu?

Všude tam, kde narazíte na logo Masterpass:

V internetových obchodech bývá tato platební metoda uvedena samostatně nebo pod platbami kartou.

Jak můžu zaplatit Masterpassem?

Masterpass platba neprobíhá přímo v aplikaci ČSOB NaNákupy, nýbrž v internetovém prohlížeči – jak na počítači, tak v mobilu nebo v tabletu. Pokud nakupujete online např. na notebooku, nemusíte mít mobil s aplikací ČSOB NaNákupy ani u sebe.

Postup při placení s Masterpass se liší při první platbě na daném zařízení a všech dalších, když si prohlížeč vaši volbu zapamatuje.

Jak mám postupovat při první Masterpass platbě?

  1. V e-shopu zvolte jako platební metodu Masterpass
  2. V automaticky otevřeném okně vyberte ČSOB NaNákupy (případně nejprve Česká republika)
  3. Zadejte e-mail a heslo, a pokud zaškrtnete volbu „Zapamatovat si mne“, příště už vám bude stačit jen heslo
  4. Přepište do prohlížeče SMS kód, který vám přijde na mobil
  5. Vyberte platební kartu a dokončete nákup

Opakovaná Masterpass platba po předchozí volbě „Zapamatovat si mne“

Při Masterpass platbě ve stejném internetovém prohlížeči, kde jste předtím zvolili „Zapamatovat si mne“:

  1. V e-shopu zvolte Masterpass, čímž se automaticky dostanete do ČSOB NaNákupy
  2. Zadejte heslo (e-mail bude předvyplněný)
  3. Vyberte platební kartu a dokončete nákup

Při Masterpass platbě se objevila žádost o potvrzení pomocí SMS hesla (3D Secure). Je to v pořádku?

Ano. Záleží vždy na tom, jakou verzi Masterpass plateb daný internetový obchod používá a také na tom, jak vysokou částku platíte.

Mohu zaplatit s Masterpass, pokud jsou u dané karty zakázány internetové platby?

Nemůžete. Pro Masterpass platby je povolení plateb na internetu u dané platební karty nezbytným předpokladem. Zapnout a vypnout internetové platby můžete kdykoli ve svém internetovém bankovnictví nebo ve SmartBankingu. Možnost zapínat a vypínat internetové platby chystáme i do aplikace ČSOB NaNákupy.

Přestože jsem v minulosti zvolil „Zapamatovat si mne“, musím Masterpass platbu potvrdit SMS kódem. Je to v pořádku?

Ano, z bezpečnostních důvodů je po určitě době nebo při změně konfigurace internetového prohlížeče nebo počítače potřeba ověření vaší totožnosti pomocí SMS kódu zaslaného na mobil.

Můžu Masterpassem platit i v zahraničí?

Ano, s aplikací ČSOB NaNákupy můžete platit ve všech obchodech, kde akceptují Masterpass. A to nejen v Česku, ale i v zahraničí.

V některých obchodech (např. Frutisimo, Shell, Globus) se pro Masterpass platbu zobrazí QR kód. Mohu s ČSOB NaNákupy Masterpass zaplatit i zde?

Zatím ne, ale spolu s Mastercard pracujeme na tom, aby to brzy možné bylo.

Jak poznám na výpisu Masterpass platbu od těch ostatních?

Bohužel nijak. Masterpass platbu na výpisu ani v internetovém bankovnictví, ČSOB NaNákupy či SmartBankingu nijak nerozlišujeme od běžné platby kartou na internetu.

Věrnostní kartičky a nákupní seznamy

Věrnostní kartičky a nákupní seznamy

Jak si přidám věrnostní kartičku?

Pro přidání věrnostní kartičky:

  1. Klikněte na oranžové „+“ v pravém dolním rohu aplikace
  2. 2Vybere „Věrnostní kartička“
  3. Zadejte jméno karty
  4. Nafoťte obrázek přední a popř. i zadní strany kartičky
  5. Nafoťte čárový kód (případně můžete i ručně zadat jeho číslo)

Jak mám uplatnit věrnostní kartičku u obchodníka?

Pro uplatnění věrnostní kartičky u obchodníka klikněte na tlačítko „Zobrazit čárový kód“ u dané věrnostní kartičky a ukažte kód obchodníkovi. Pokud se nepodaří čárový kód načíst, požádejte o přepsání čísla ručně. Pokud to bude obchodník vyžadovat, ukažte mu i obrázek přední a zadní strany karty kliknutím na obrázek věrnostní kartičky.

Jak si přidám nákupní seznam?

Pro přidání nákupního seznamu:

  1. Klikněte na oranžové „+“ v pravém dolním rohu aplikace
  2. Vybere „Nákupní seznam“
  3. Zadejte položky seznamu

Nákupní seznam si můžete pojmenovat a odlišit pomocí obrázku.

Zobrazí se věrnostní kartičky a nákupní seznamy ve všech mých zařízeních?

Ano. Jakmile se váš mobil připojí k internetu, věrnostní kartičky a nákupní seznamy se automaticky zálohují v systémech banky a nahrají se do všech vašich zařízení s aktivovanou aplikací ČSOB NaNákupy.

Přijdu o své věrnostní kartičky a nákupní seznamy, když mobil ztratím nebo si omylem vymažu jeho obsah?

Nepřijdete. Všechny vaše věrnostní kartičky a nákupní seznamy se automaticky zálohují v systémech banky a po nové aktivaci ČSOB NaNákupy se do aplikace opět nahrají.

PIN, heslo, e-mail a SMS kód

PIN, heslo, e-mail a SMS kód

Nemůžu si vzpomenout na PIN. Co mám dělat?

PIN si můžete snadno obnovit:

  1. Klikněte na „Obnovit PIN“
  2. V internetovém bankovnictví si vygenerujte kód a přepište ho do aplikace
  3. Na mobil vám přijde SMS kód, přepište ho do aplikace
  4. Zvolte si nový PIN

Nemůžu si vzpomenout na heslo. Co mám dělat?

Heslo si můžete snadno obnovit:

  1. Klikněte na „Obnovit heslo“
  2. Zadejte e-mail, který jste si zvolili při aktivaci ČSOB NaNákupy
  3. Na mobil vám přijde SMS kód, přepište ho aplikace
  4. Zvolte si nové heslo

Jak lze PIN změnit?

Změnit PIN můžete kliknutím na „Změnit PIN“ v „Menu / Profil uživatele“. Nejprve zadejte starý PIN a následně si zvolte PIN nový.

Jak lze heslo změnit?

Změnit heslo můžete kliknutím na „Změnit heslo“ v „Menu / Profil uživatele“. Nejprve zadejte staré heslo a následně si zvolte heslo nové.

Jak lze e-mail změnit?

Změnit e-mail můžete kliknutím na „Změnit e-mail“ v „Menu / Profil uživatele“. Zadejte svoji novou e-mailovou adresu, na kterou vám přijde ověřovací kód, ten zadejte do aplikace.

Jak lze PIN odblokovat?

  1. Klikněte na „Odblokovat PIN“
  2. V internetovém bankovnictví si vygenerujte kód a přepište ho do aplikace
  3. Na mobil vám přijde SMS kód, přepište ho aplikace
  4. Zvolte si nový PIN

Jak lze heslo odblokovat?

  1. Klikněte na „Obnovit heslo“
  2. Zadejte e-mail, který jste si zvolili při aktivaci ČSOB NaNákupy
  3. Na mobil vám přijde SMS kód, přepište ho aplikace
  4. Zvolte si nové heslo

Při dotazu na zůstatek po mně aplikace chce PIN či otisk prstu pouze někdy. Je to v pořádku?

Ano. Po zadání PINu nebo otisku prstu při dotazu na zůstatek si během následujících 20 minut můžete kdykoli znovu zůstatek u jakékoli karty zkontrolovat, a to bez nutnosti ověřovat, zda jste to opravdu vy.

Při přihlášení do ČSOB NaNákupy Masterpass se mi zobrazuje hláška „Neplatný e-mail nebo heslo“. Co mám dělat?

Pokud jste zadali heslo několikrát špatně, došlo k jeho zablokování. V tom případě:

  1. Klikněte na „Obnovit heslo“
  2. Zadejte e-mail, který jste si zvolili při aktivaci ČSOB NaNákupy
  3. Na mobil vám přijde SMS kód, přepište ho aplikace
  4. Zvolte si nové heslo

Informaci o zablokovaném heslu zjistíte v „Menu / Profil uživatele / Změnit heslo“.

Na které číslo mi chodí SMS kódy?

Ověřovací SMS kód (pro aktivace aplikace, odblokování PINu či hesla, první přihlášení do ČSOB NaNákupy Masterpass) posíláme na telefonní číslo uvedené ve vaší smlouvě k elektronickému bankovnictví. Kvůli bezpečnosti ho můžete změnit pouze na pobočkách banky.

Otisk prstu místo PINu

Otisk prstu místo PINu

Jaký mobil potřebuji, abych mohl používat otisk prstu místo PINu?

Potřebujete mobil s operačním systémem Android 6.0 a vyšším a čtečkou otisků odpovídající standardu Android.

Čtečku otisků prstů můj mobil má, její využití mi ale aplikace nenabízí. Proč?

Čtečka otisků na vašem mobilu nejspíš není kompatibilní s novějšími verzemi operačního systému Android. Tento problém se týká například modelu Samsung Galaxy S5.

Je použití otisku prstu bezpečné?

Ano. Každý otisk prstu je unikátní, navíc je bezpečně uložen v mobilu a nikdy ho neopustí. Aplikace pouze dostane informaci, zda byl otisk prstu ověřen.

Otisk prstu byl rozpoznán, terminál ale hlásí „Nesprávný PIN“. Co mám dělat?

Pravděpodobně jste aktivovali otisk prstu poté, co jste při platbě omylem zadali nesprávný PIN. Otisk prstu deaktivujte (Menu/Otisk prstu) a poté aktivujte znovu (Menu/Otisk prstu).

Co se stane, pokud nebude otisk prstu rozpoznán?

Po několika neúspěšných pokusech se použití otisku prstu na několik desítek sekund zablokuje. Chvilku počkejte nebo potvrďte platbu PINem aplikace. Na jiné aplikace ale nemá zablokování otisku prstu v ČSOB NaNákupy vliv.

Zůstatek, přehled plateb kartou, pohyby na účtu a limit karty

Zůstatek, přehled plateb kartou, pohyby na účtu a limit karty

Co přesně ukazuje zůstatek?

Disponibilní zůstatek na debetní či kreditní kartě. Jsou to tedy peníze, které máte v daném okamžiku k dispozici (u debetní karty na svém účtu včetně povoleného přečerpání, u kreditky se jedná o zbývající částku k čerpání).

Co přesně ukazuje přehled plateb kartou?

Platby danou platební kartou a to jak plastovou, tak i v aplikaci ČSOB NaNákupy. Datum odpovídá datu uskutečnění platby, nikoli datu zaúčtování.

Co přesně ukazuje přehled „Zobrazit všechny pohyby“?

Veškeré pohyby na účtu, ke kterému je vydaná daná platební karta. Datum odpovídá datu zaúčtování dané transakce.

Co přesně znamená Celkový limit?

Týdenní limit platební karty. K jeho čerpání dochází platbami danou platební kartou (plastovou kartou, NFC platbou i Masterpass platbou s ČSOB NaNákupy). K obnově Celkového limitu dochází vždy v noci ze soboty na neděli. Tento limit si můžete změnit ve svém internetovém bankovnictví či SmartBankingu. Možnost jeho změny chystáme i do aplikace ČSOB NaNákupy.

Co přesně znamená „K dispozici z celkového limitu“?

Jde o zbývající částku z týdenního limitu, kterou můžete do noci ze soboty na neděli, kdy dojde k obnově Celkového limitu karty, platbami danou kartou vyčerpat. Při pokusu o platbu přesahující aktuální částku „K dispozici z celkového limitu“ dojde k zamítnutí platby.

Částka „K dispozici z celkového limitu“ je pouze orientační a nemusí zcela odpovídat skutečnosti.

Proč se mi nezobrazuje stránka se zůstatkem?

Pro zobrazení je potřeba připojení k internetu. Pokud jste online a zůstatek nevidíte, může být příčinou blokovaný přístup k internetovému bankovnictví.

Ztráta a krádež, pojištění

Ztráta a krádež, pojištění

Co mám dělat v případě ztráty nebo krádeže mobilu?

V případě ztráty, krádeže či zneužití vašeho mobilu s aplikací ČSOB NaNákupy kontaktujte ihned Helpdesk platebních karet na čísle 495 800 111. Obratem zablokujeme NFC platby mobilem, takže s vaší ČSOB NaNákupy se už nebude dát platit. Zablokování se nevztahuje na vaše plastové karty – ty budou normálně fungovat dál.

Když si nechám zablokovat kartu, bude fungovat v mobilní aplikaci?

Když ztratíte kartu a necháte si ji zablokovat, nebude vám fungovat ani v aplikaci.

Pokrývá pojištění platebních karet i aplikaci ČSOB NaNákupy?

Ano, naše Pojištění ztráty a krádeže karty i Pojištění internetových rizik se vztahuje i na aplikaci ČSOB NaNákupy.

Kontaktujte nás

Nenašli jste řešení nebo máte potíže s aplikací ČSOB NaNákupy? Kontaktujte nás prostřednictvím formuláře na odkazu níže.

KONTAKTNÍ FORMULÁŘ

Kde nás najdete?

Kontaktní formulář

Nevíte si rady s výběrem toho správného produktu? Máte nějaké otázky? Náměty? Nenechávejte si je pro sebe!

NAPIŠTE NÁM

Era finanční centra

Specializovaná Era finanční centra jsou pro vás připravena v každém velkém městě po celé České republice. Najděte si to svoje!


Najděte si své Era finanční centrum

Pobočky České pošty

Máte to daleko do našeho finančního centra? V každém kraji jsou vám k dispozici stovky pošt, kde vám rádi poradí a pomohou s výběrem produktu přesně pro vás.

Najděte si svou poštu

Infolinka

Máte otázky? Potřebujete pomoci?

Volejte zdarma

800 210 210

Pro volání ze zahraničí:
Tel.: +420 495 800 124