Časté dotazy

Vylepšené internetové bankovnictví

Nové IB a souběh

K jakému datu plánujete spustit nové internetové bankovnictví?

Vylepšené internetové bankovnictví jsme spustili již 27. září 2017

Změní se mi způsob přihlášení?

Ne, způsob přihlášení zůstává stejný, přihlašovací údaje se vám nemění. Změní se pouze vzhled přihlašovací stránky.

Proč měníte internetové bankovnictví?

Své služby se snažíme neustále zlepšovat a vycházet přitom vstříc požadavkům klientů. Proto jsme se aktuálně zaměřili právě na internetové bankovnictví, nově klientům nabízí mnohá vylepšení.

Proč měníte název internetového bankovnictví a jeho url adresu?

Vylepšené internetové bankovnictví má nový název a url adresu proto, aby se nikomu nepletlo s původním. Do vylepšeného internetového bankovnictví jsme přidali nové funkce, které v něm doposud chyběly, a navíc v něm nově vyřešíte vše na jednom místě, aniž byste se museli kamkoli proklikávat.

Jak si ověřím, že se opravdu jedná o vaše internetové bankovnictví?

Nejbezpečnější způsob přihlášení do internetového bankovnictví Poštovní spořitelny je vždy přes naše webové stránky. Kliknutím na tlačítko pro přihlášení se dostanete na přihlašovací stránku na zabezpečené adrese. Tu poznáte například podle zámečku pod certifikátem.

Liší se nějak, jestli provedu transakci ve vylepšeném či původním internetovém bankovnictví? A pokud ji provedu ještě v původním, uvidím ji později v novém?

Ne, neliší. V době souběhu vylepšeného internetového bankovnictví a původního všechny provedené transakce a nastavení paralelně evidujeme v obou. Až poběží pouze vylepšené internetové bankovnictví, uvidíte v něm i transakce provedené ještě v původním.

Nepodporované funkce

Proč dochází ke zrušení některých služeb?

Ke zrušení některých služeb přistupujeme v rámci zjednodušení a zpřehlednění našeho internetového bankovnictví.

Komfortní datová schránka

Pokud jste službu využívali, informace k jejímu zrušení naleznete ve službě Moje schránka ve svém internetovém bankovnictví. Pokud byste ji nedostali nebo měli další dotazy, kontaktujte náš helpdesk na čísle 495 800 121.

Komfortní vyučtovaní

Pokud jste službu využívali, informace k jejímu zrušení naleznete ve službě Moje schránka ve svém internetovém bankovnictví. Pokud byste ji nedostali nebo měli další dotazy, kontaktujte náš helpdesk na čísle 495 800 121.

Příkazy k inkasu (jednorázové, trvalé, hromadné)

Služba bude ukončena – nadále bude možné příkazy k inkasu zadávat ve Finančních centrech, na poštách nebo přes Telefonní bankovnictví.

Příkaz k inkasu, který rušíme, používají zpravidla firmy (například telekomunikační společnosti, dodavatelé elektřiny či plynu) k vyslání požadavku na zaplacení z vašeho účtu.

Svolení k inkasu, kterým takové platby ze svého účtu povolujete (stanovujete maximální limit, frekvenci plateb a účet vašeho dodavatele, na který smějí peníze odejít) vám samozřejmě nadále zůstává k dispozici.

Vodafone platby

Služba bude ukončena – nově bude možné platit faktury Vodafonu přes standardní formulář pro zadání plateb.

Oblíbené stránky

Služba bude ukončena bez náhrady.

Připomínky plateb

Služba bude ukončena bez náhrady – doporučujeme poznamenat si připomínky plateb například do vašeho kalendáře.

Eurogiro

Služba bude ukončena – nadále bude možné tuto službu využívat pouze na poště

Objednání tiskopisů

Služba bude ukončena – nadále bude možné tiskopisy objednávat na poště, ve Finančních centrech nebo přes Telefonní bankovnictví

Nákup a prodej investic (fondů) a výpisy z portfolia

Služba bude přesunuta – nově ji už nenajdete v internetovém bankovnictví, ale bude pro vás dostupná již brzy ve specializovaném portálu ČSOB Investice. Ten nabízí mnohem víc možností správy a obsluhy investic včetně výpisů z investičního portfolia. Z nového internetového bankovnictví se do něj jednoduše prokliknete bez nutnosti dalšího přihlašování.

Ostatní nepodporované funkce

Nové funkce

Co je přehled vybraných produktů klienta v rámci skupiny ČSOB a jak funguje?

Na úvodní stránce v dlaždicovém přehledu najdete nově všechny produkty, které u nás používáte. Kromě nich jsme do přehledu umístili i dlaždice s našimi službami (Moje schránka, Výdaje a rozpočty a Svět odměn). Pokud využíváte služby některého z našich partnerů, můžete snadno vstoupit bez dalšího přihlašování do jejich portálů (například investic, hypotéky či penzijka). Na dalších vylepšeních stále pracujeme. Jedním z nich je přístup do portálu ČSOB Investice, kde pro vás již brzy spustíme také nákup a prodej investic.

Existuje nějaký návod, který mi pomůže zorientovat se ve vylepšeném internetovém bankovnictví?

Ano, existuje. Vylepšené internetové bankovnictví vám představí náš průvodce při prvním přihlášení nebo jej můžete vyvolat i kdykoli později kliknutím na příslušnou položku dole na stránce. Většinu podrobností pak najdete v nápovědě, kterou najdete tamtéž.

Bude nové internetové bankovnictví dostupné také v anglickém jazyce?

Ano, nové internetové bankovnictví budete moci využívat i v anglické jazyce.

Otázky k produktům

Smartbanking

Kolik stojí služba Smartbanking?
Aktivace a využívání služby je zdarma. Provádění aktivních operací se řídí aktuálním sazebníkem banky.
Jaké zařízení musím mít, abych mohl využívat tuto službu?
Pro využívání této služby je třeba jedno z uvedených zařízení: iPhone, iPad, iPod (iOS7.0 a vyšší) nebo Android Phone (v. 4.0 a vyšší), Android tablet (v. 4.0 a vyšší) nebo Windows Phone (OS WPhone 7.5 a vyšší), nebo tablet, notebook, PC (OS Windows 8/Windows RT a vyšší)
Smartphony s jinými operačními systémy (např. Symbian) tedy nejsou podporovány? Kdy budou podporovány?
Aplikaci nabízíme pro OS Android, iOS (Apple), Windows Phone a Windows 8, neboť tyto platformy se momentálně těší největší oblibě uživatelů. V budoucnu budeme aplikaci rozvíjet podle přání našich klientů, včetně případného rozšíření na další platformy.
Jak zjistím, jaký operační systém má můj mobilní telefon?
Tato informace většinou bývá uvedena v menu Nastavení – Informace o telefonu.
Vlastním vyhovující zařízení a pro obsluhu účtů dnes využívám Internetové bankovnictví. Musím zřízení služby Smartbanking řešit návštěvou pobočky?
Ne, pokud již dnes máte Internetové bankovnictví se SMS autorizací, instalaci a aktivaci služby si provedete sami bez nutnosti návštěvy pobočky a podepisování smluv.
Co mám dělat, když mi aplikace nefunguje nebo nevím, jak něco udělat?
V případě jakýchkoliv dotazů či námětů se prosím obraťte na helpdesk elektronického bankovnictví na tel. čísle 495 800 121
Musím si nějak zálohovat data?
Data nejsou ukládána do vašeho telefonu, není nutné nic zálohovat.
Jaké možnosti služba nabízí?
Podrobné informace o možnostech aplikace naleznete v manuálu na její obsluhu.
Služba Smartbanking je tedy nějak propojena s mým Internetovým bankovnictvím?
Tato služba umožňuje obsluhovat stejné účty jako ty, které máte ve svém internetbankingu – zde nastavené limity jsou zároveň použity i ve smartbankingu. Pokud tedy provedete transakci v internetovém bankovnictví, sníží se vám zbývající limit i ve smartbankingu.
A co se stane, pokud si zablokuji přístup do Smartbankingu? Bude mi fungovat Internetové bankovnictví?
Zablokováním jedné služby dojde i k blokaci dalších služeb elektronického bankovnictví. Z důvodu bezpečnosti je pro odblokování nutné navštívit kterékoliv obchodní místo Poštovní spořitelny.
Operátor mi vyměnil SIM kartu za jinou. Musím kvůli tomu jít do banky, aby mi Smartbanking dál fungoval?
Ne, aplikace není vázána na konkrétní SIM kartu.
Mohu prostřednictvím služby Smartbankingu obsluhovat účty, které mám v Internetovém bankovnictví?
Ano, služba Smartbanking vám nabídne obsluhu všech účtů, které máte přiřazeny v ostatních službách elektronického bankovnictví.
Je používání služby Smartbanking bezpečné?
Ano, aktivace služby probíhá pomocí tzv. dvoufaktorové autentizace – musíte znát svůj bezpečnostní PIN a mít k dispozici telefon, na který vám chodí autorizační SMS klíče. Zadání každé platební operace je podmíněno autorizací vaším osobním PIN kódem.
Ztratil jsem telefon, kde jsem měl aktivovanou službu Smartbanking. Co mám dělat?
Kontaktujte prosím ihned helpdesk EB na tel. čísle 495 800 121, kde vám službu v systémech banky deaktivují. Až získáte nové zařízení, provedete si novou instalaci a aktivaci služby.
Můj tablet používá celá rodina. Mohu na něm mít nahráno více aplikací Smartbanking?
Není to možné, na jednom zařízení můžete mít nahránu pouze jednu aplikaci služby Smartbanking.
Budete aplikaci Smartbanking aktualizovat? Jak získám novou verzi?
V případě vydání nové verze na to budete upozorněni standardní cestou pro aktualizace, tedy oznámením aplikace svého telefonu.
Mám nainstalovanou verzi smartbankingu s označením 1.x. Mohu ji i nadále používat bez stažení aktualizace?
Ne, nemůžete. Službu je možné používat pouze s verzí 2.1 a vyšší.
Kdy mohu využívat nejaktuálnější verzi služeb Smartbankingu a další aktualizace, přinášející v budoucnu nové služby?
Doba a technologický pokrok jdou stále dopředu, a to i u fyzických zařízení podporujících Smartbanking. Snažíme se jít s dobou a aplikaci neustále vylepšovat, aby splňovala potřeby našich klientů, není ale vždy nutné vlastnit nejnovější model zařízení. Naše služby podporují zařízení iPhone 3GS a vyšší s verzí operačního systému iOS 4.3 a vyšší.
Mohu si zažádat o půjčku přes Smartbanking?
Ano, pokud se vám zobrazí předschválený limit pro některou z půjček, kreditku, kontokorent nebo pro jejich navýšení v nabídce Půjčky. Celý proces je velmi jednoduchý a intuitivní. Po volbě požadovaného produktu si upravíte ještě výši částky, zvolíte pojištění, datum splátky a způsob doručení smlouvy. On-line vyhodnocení žádosti trvá max. minutu a ihned víte, zda půjčku získáte. Smluvní dokumenty Vám budou zaslány poštou či kurýrem dle Vaší volby.
Pokud upgraduji Era smartbanking na vyšší verzi, musím aplikaci znovu aktivovat?

Není třeba, přehráním nové verze zůstává aplikace aktivní. Před upgradem je však nutné ukončit v aplikaci veškeré činnosti.

Když uzavřu prostřednictvím Era smartbankingu cestovní pojištění, jaký mám doklad o uzavřeném pojištění?

Smlouva bude zaslána na vaši e-mailovou adresu, odkud ji lze v případě potřeby vytisknout.

Bezpečné platby na internetu

Musím si 3D Secure aktivovat?
Doporučujeme vám, abyste aktivaci 3D Secure provedli co možná nejdříve.
Co když si číslo mobilu nenastavím?
Pokud si číslo mobilu nenastavíte a budete chtít nakupovat přes internet, může se stát, že vám to nebude umožněno. Číslo mobilu si však můžete kdykoli nastavit v Internetovém bankovnictví nebo na kterémkoli obchodním místě Poštovní spořitelny.
Co když SMS klíč opíšu špatně?
Zašleme vám novou SMS a budete vyzváni k zadání nového SMS klíče.
Co když SMS klíč zadám špatně opakovaně?
Platba nebude provedena a karta bude na 24 hodin automaticky blokována pro platby na internetu. Po uplynutí této doby můžete opět s kartou na internetu platit.
Co mám dělat, když ztratím platební kartu?
Co nejdříve nahlaste ztrátu karty na telefonním čísle 495 800 121.
Co mám dělat, když ztratím mobil?
Ujistěte se, že spolu s mobilem jste neztratili i kartu. Pro jistotu můžete navštívit kterékoli obchodní místo Poštovní spořitelny a požádat o blokaci internetových plateb nebo změnu telefonního čísla pro zasílání SMS klíče.
Co mám dělat, když mi je odcizen mobil i platební karta najednou?
Co nejdříve nahlaste ztrátu karty na telefonním čísle 495 800 121.
Co když na internetu platím více kartami a mám jen jeden mobil?
Jedno mobilní číslo může být použito pro více platebních karet. Není však možné nastavit, aby SMS klíče od jedné platební karty chodily na více mobilů.
Co mám dělat, když nedorazí SMS klíč?
O chybě při generování SMS klíče budete informováni během platby. Zkuste si nechat vygenerovat nový SMS klíč. V případě, že i druhý pokus nebude úspěšný, doporučujeme platbu opakovat později.
Kdy mohu využívat nejaktuálnější verzi služeb Era smartbankingu a další aktualizace, přinášející v budoucnu nové služby?
Doba a technologický pokrok jdou stále dopředu, a to i u fyzických zařízení podporujících Era smartbanking. Snažíme se jít s dobou a aplikaci neustále vylepšovat, aby splňovala potřeby našich klientů, není ale vždy nutné vlastnit nejnovější model zařízení. Naše služby podporují zařízení iPhone 4 a vyšší s verzí operačního systému iOS 7.0 a vyšší.

Bezkontaktní platby

Je bezkontaktní platba bezpečná?
Bezkontaktní kartu máte při placení vždy v ruce, a proto pod kontrolou. Náhodná platba je vyloučena, bezkontaktní platba se uskuteční pouze přiložením karty na minimální vzdálenost ke čtečce.
Proběhnou dvě transakce, když kartu přiložím dvakrát?
Aby proběhla transakce, musí prodavač iniciovat transakci v elektronické pokladně, takže není důležité, kolikrát přiložíte kartu ke čtečce platebního terminálu, proběhne pouze jedna transakce.
Mohou být data z bezkontaktní karty přečtená bez mého vědomí, třeba přes kabelku?
Přečtení není možné, protože bezkontaktní karty obsahují data šifrovaná v čipu dle mezinárodního standardu, jejichž přečtení a následná replikace pro zneužití nejsou možné.
Je vyžadován PIN nebo podpis při platbách bezkontaktní kartou?
Při platbách do 500 Kč není třeba zadávat PIN nebo podepisovat doklad o transakci. Při platbách nad 500 Kč bude uživatel vždy dotázán na PIN nebo podpis dokladu o transakci.
Co když mi byla karta zcizena nebo jsem ji ztratil?
Pokud jste kartu ztratil, byla vám zcizena nebo máte podezření na její zneužití, neprodleně ohlaste tuto skutečnost na telefonním čísle +420 495 800 121.
Kde můžu platit bezkontaktní kartou?

Transakce kartou můžete dělat všude tam, kde již dnes běžně akceptují platební karty. Bezkontaktní typ platby můžete v ČR využít například v:

Potraviny a drogerie:

  • Albert – samoobsluhy i hypermarkety
  • Globus – vybrané hypermarkety
  • Interspar/Spar ČOS
  • Pekařství Paul
  • Kaufland - pražské prodejny
  • Billa
  • Penny market
  • Librex
  • Žabka
  • Drogerie TETA - bývalé prodejny Schlecker
  • Rossman

Kavárny, bary a restaurace:

  • Costa Coffee
  • McDonald´s
  • Mangaloo Fresh Bar

Služby:

  • Čistírny Bell&Blanc
  • Lékárny Doc Simon
  • Cinema City
  • RegioJet a Student Agency
  • Dr. Max

Knihy:

  • Knihy Dobrovský
  • Neopalladium &Neoluxor
  • Hračkářství Dráčik
  • Global stores (OBI)
  • Tabákové výrobky Valmont
  • C&A - vybrané prodejny
  • Baumax
  • Datart
  • Flosman
  • KIKA nábytek
  • Agip

a další stovky obchodníků

Lze zmenšit/zvětšit limit bezkontaktní platby, při kterém není zadáván PIN?
Ne, národní limit 500 Kč pro rychlou bezkontaktní platbu bez zadání PIN je pevně dán. V zemích eurozóny je tento limit nejčastěji stanoven ve výši 25 EUR. Pro zvýšení vaší bezpečnosti můžete být kdykoli náhodně vyzváni k provedení transakce vložením karty do terminálu a zadáním PIN, a to bez ohledu na výši platby. Jedná se o standardní kontrolní nástroj, nastavený asociacemi platebních karet.

Masterpass by Mastercard

Jaké platební karty lze do aplikace registrovat?
Registrovat můžete platební karty MasterCard, Maestro, Visa a Visa Electron. Je nutné, aby měly povoleny platby přes internet.
Nemůžu nainstalovat aplikaci na své zařízení
Ověřte, zda máte zařízení s minimální podporovanou verzí operačního systému - Android 4.0. či Apple iOS 8.0.
Zapomněl jsem mPIN. Co mám dělat?
Pokud zadáte mPIN třikrát špatně, počkejte 24 hodin. Po uplynutí této doby budete mít tři další pokusy. Nepodaří-li se vám ani tentokrát zadat kód mPIN správně, aplikace se zablokuje. Pro obnovení její funkčnosti je nutno ji odstranit z telefonu, následně opětovně nainstalovat a znovu zadat všechny karty.
Jak postupovat při ztrátě nebo krádeži mobilního telefonu?

Pokud jste bezpečnostní kód mPIN neměli poznačený v telefonu (nebo v odcizené kabelce spolu s telefonem), nemusíte platební kartu blokovat. V opačném případě doporučujeme ihned zablokovat všechny karty, které máte v aplikaci zaregistrované. Stačí zavolat na telefonní číslo vydavatelské banky.

Hlášení ztráty/krádeže Era platebních karet (24 hodin, 7 dní v týdnu)
Tel: +420 495 800 121
E-mail: helpdeskEB@erasvet.cz

Je platba přes Masterpass zpoplatněna?
Platby Masterpass jsou pro držitele karty zdarma.
Jak si mám aktivovat Masterpass?

Stáhněte si aplikaci do mobilního telefonu, zadejte telefonní číslo pro zaslání aktivačního kódu, ten opište do aplikace. Zvolte si mPIN (6místné heslo) a aplikaci můžete používat. Detailní návod najdete na www.mastercardmobile.cz

Jak si mám registrovat platební kartu do aplikace Masterpass?

Pokud máte na své kartě Zabezpečení internetových plateb (službu 3D Secure), stačí vyplnit v aplikaci údaje o své kartě a zadat 9místný SMS klíč, který vám pošleme na mobil. Po dokončení registrace je karta okamžitě aktivována a můžete nakupovat. Během několika dnů proběhne na vašem bankovním účtu transakce ve výši 1 Kč .

Pokud nemáte na své Era platební kartě Zabezpečení internetových plateb (službu 3D Secure), je nutno tuto službu nejdřív aktivovat a poté bude možno kartu registrovat.

V bance není nutná žádná aktivace, pouze si v Internetovém bankovnictví zkontrolujte, že máte na kartě povolené platby na internetu a aktivní službu 3D Secure.

Detailní návod najdete na www.mastercardmobile.cz.

 

U jakých obchodníků lze zaplatit s aplikací Masterpass?

Nyní můžete zaplatit např. na eshopu Českých drah www.cd.cz, na www.slevomat.cz, www.clovekvtisni.cz nebo www.vykupto.cz. Počet obchodů, kde můžete platit s aplikací Masterpass, stále roste, jejich podrobnější seznam najdete na stránkách http://www.mastercardmobile.cz/pro-obchodniky.

ČSOB NaNákupy

O aplikaci ČSOB NaNákupy

O aplikaci ČSOB NaNákupy

K čemu slouží?

S ČSOB NaNákupy můžete platit mobilem na bezkontaktních terminálech stejně jako svou platební kartou nebo nálepkou. Všechny platební karty, věrnostní kartičky a nákupní seznamy si můžete nahrát do všech svých mobilů a používat je podle potřeby.

Vedle placení mobilem aplikace umí také zobrazit zůstatek a platby kartou, a dokonce i rychle a bezpečně platit na internetu platební metodou Masterpass. Na rozdíl od běžné platby kartou na internetu nemusíte s Masterpass přepisovat údaje o platební kartě při každé platbě. Platbu potvrdíte pouze vlastními přihlašovacími údaji (e-mail a heslo).

Do budoucna chystáme i správu platebních karet nebo notifikace o platbách.

Kdo ji může používat?

Všichni naši klienti s Internetovým bankovnictvím ČSOB a ČSOB platební kartou nebo s Internetovým bankovnictvím Poštovní spořitelny a platební kartou Ery a Poštovní spořitelny.

Jaký mobil potřebuji?

Jakýkoli mobil s operačním systémem Android 5 a vyšším. Pro platby mobilem navíc mobil musí podporovat technologii NFC.

Aplikace nefunguje v telefonech, které podstoupily tzv. „root“ (rozšíření administrátorských práv v telefonu). Tato změna totiž může vést k narušení bezpečnosti, mobil je pak náchylnější k infekci škodlivým softwarem.

Kolik stojí?

Aktivace i používání aplikace ČSOB NaNákupy je zdarma.

Je bezpečná?

Ano. Platební karty ani jejich údaje se neukládají do mobilu – vše probíhá přes šifrovaný kód. Váš PIN, případně otisk prstu, chrání jak platby mobilem, tak důvěrné informace jako zůstatek na účtu. Bezpečnost Masterpass plateb zajistí vámi zvolené přihlašovací údaje (e-mailová adresa a heslo), při prvním přihlašování si také přes SMS kód ověříme, jestli jste to opravdu vy.

Při používání aplikace ČSOB NaNákupy se prosím řiďte bezpečnostními zásadami.

Proč aplikace vyžaduje přístup k poloze a telefonním hovorům?

Přístup k poloze vyžadujeme pro kontrolu, zda se mobil skutečně nachází v blízkosti platebního terminálu. Data o poloze neukládáme ani nevyužíváme k jiným účelům.

Přístup k telefonním hovorům vyžadujeme pro jednoznačnou identifikaci mobilu, abychom zabránili neoprávněnému přenosu aplikace na jiné zařízení. Aplikace nemá přístup k seznamům nebo záznamům telefonních hovorů, ani ke kontaktům.

Známé problémy

Známé problémy

ČSOB NaNákupy jsme dlouho důkladně testovali. Platby mobilem fungují bez problémů na většině nových mobilních telefonů a platebních terminálů a Masterpass platby v nejznámějších internetových obchodech. Neustále pracujeme na tom, aby se s ní dalo platit vždy a všude. Pokud se přesto při placení či používání aplikace setkáte s problémem, nahlaste nám ho prosím přes kontaktní formulář.

Platby v OMV

Na čerpacích stanicích OMV se při platbě nezobrazí správná částka, ale 0,01 či 1,00 EUR. Nebojte se ale přiložit mobil podruhé a tak zaplatit - odečte se vždy přesně tolik, za kolik jste nakoupili.

Žádost o CVV2/CVC2 kód při Masterpass platbě

U některých obchodníků se může stát, že při Masterpass platbě bude potřeba vyplnit také tříčíselný CVV2/CVC2 kód ze zadní strany vaší platební karty. Na odstranění tohoto problému spolu s provozovateli platebních bran pracujeme.

Problém s aktivací otisku prstu

U některých telefonů značek Samsung, Asus nebo One Plus může dojít k problému při zapnutí otisku prstu. V takovém případě zkuste zamknout a zase odemknout displej mobilu, spustit aplikaci ČSOB NaNákupy a ihned poté si otisk prstu zapnout (Menu / Otisk prstu).

Platba za jízdenku kartou Visa v Ostravě a Plzni

Platební kartou Visa v aplikaci ČSOB NaNákupy nelze platit za jízdenku na terminálech vozů ostravské a plzeňské MHD. Na vyřešení problému pracujeme.

Samsung Galaxy S3 Neo

Platby mobilem nefungují na mobilním telefonu Samsung Galaxy S3 Neo, přestože má podporu NFC a Android 4.4 a vyšší. Podle vyjádření výrobce tento model bohužel nemá příslušné softwarové předpoklady a problém nevyřeší ani aktualizace software v telefonu.

Aktivace a deaktivace ČSOB NaNákupy

Aktivace a deaktivace ČSOB NaNákupy

Kde si ji můžu stáhnout?

Výhradně v obchodě Google Play. Nestahujte aplikace z nedůvěryhodných zdrojů.

Jak ji mám aktivovat?

  1. V internetovém bankovnictví si vygenerujte kód a přepište ho do aplikace
  2. Zadejte svoji e-mailovou adresu, na kterou vám přijde ověřovací kód, ten zadejte do aplikace
  3. Počkejte na ověřovací SMS kód a přepište ho do aplikace
  4. Zvolte si heslo pro Masterpass a PIN pro potvrzování plateb
  5. V aplikaci se pak automaticky zobrazí všechny karty, u kterých vás vedeme jako držitele

Nevidíte v aplikaci všechny své karty? Kontaktujte Helpdesk platebních karet na čísle 495 800 111.

Jak mám aktivovat NFC platby mobilem?

U karty, se kterou chcete platit, přímo v aplikaci povolte NFC platby stisknutím tlačítka „Aktivovat“. Tato možnost se zobrazí pouze v případě, že váš mobil podporuje NFC. U některých typů platebních karet, např. u bezkontaktní platební nálepky, není možné NFC platby mobilem aktivovat.

Jak mám aktivovat Masterpass platby?

Nijak, nemusíte dělat nic. Po aktivaci ČSOB NaNákupy se platební karty, které vidíte v aplikaci, automaticky zpřístupní také pro Masterpass platby.

Můžu ji používat na více zařízeních?

Ano, můžete. Své platební karty uvidíte ve všech zařízeních, kde máte aplikaci aktivovanou. Stejně to funguje s věrnostními kartičkami a nákupními seznamy - přidáte-li je na jednom zařízení, automaticky se zobrazí ve všech ostatních. Bezpečnostním omezením je, že jedna platební karta může být v jednu chvíli aktivována pro NFC platby pouze v jednom zařízení.

Jak ji můžu aktivovat na novém mobilu?

  1. V internetovém bankovnictví si vygenerujte kód a přepište ho do aplikace
  2. Počkejte na ověřovací SMS kód a přepište ho do aplikace
  3. V aplikaci se pak automaticky zobrazí všechny karty, u kterých vás vedeme jako držitele a také vaše věrnostní kartičky a nákupní seznamy

Jak mám aplikaci v daném zařízení deaktivovat?

V aplikaci ČSOB NaNákupy vyberte v menu vpravo nahoře položku „Deaktivovat v tomto mobilu“. Nebo volejte Helpdesk platebních karet na čísle 495 800 111. V okamžiku deaktivace dejte pozor na to, aby byl mobil připojený k internetu.

Jak můžu službu ukončit?

V aplikaci v menu Profil uživatele vyberte „Ukončit službu“. Ukončením služby dojde k deaktivaci aplikace na všech vašich zařízeních a vymazání veškerého jejího obsahu (věrnostní kartičky a nákupní seznamy).

Platební karty v ČSOB NaNákupy

Platební karty v ČSOB NaNákupy

Jaké karty se zde zobrazí?

Po úspěšné aktivaci se v aplikaci ČSOB NaNákupy zobrazí všechny vaše karty, u kterých vás vedeme jako držitele a nejsou trvale blokovány. Pokud se vám některá vaše karta nenačte, kontaktujte Helpdesk platebních karet na čísle 495 800 111.

Můžu do aplikace přidat předplacenou COOL kartu?

Ne, COOL kartu do aplikace ČSOB NaNákupy přidat nelze.

Zobrazí se regionální karty (např. Dynamo Pardubice, Motor České Budějovice, HC Verva Litvínov)?

Ano, zobrazí. Pro uplatnění slevy u partnerů klubu je potřeba ukázat displej s regionální kartou připravenou k placení (s běžícím odpočtem času).

Zobrazí se mi bezkontaktní platební nálepka?

Ano, zobrazí. Není však možné u ní aktivovat NFC platby mobilem. Bezkontaktní nálepky vydáváme vždy přímo k vaší debetní nebo kreditní kartě a u té NFC platby mobilem aktivovat samozřejmě jdou.

Kdy se zobrazí nová a obnovená platební karta?

Aby se obnovená karta v aplikaci zobrazila, je potřeba nejprve aplikaci deaktivovat (otevřete ČSOB NaNákupy a vyberte v menu vpravo nahoře položku „Deaktivovat v tomto mobilu“) a poté znovu aktivovat pomocí kódu vygenerovaného v internetovém bankovnictví. Pozor, v okamžiku aktivace musí být mobil připojený k internetu. Do budoucna se obnovené karty budou zobrazovat automaticky a nová aktivace nebude potřeba.

Jak lze odstranit platební kartu s prošlou platností či trvale blokovanou kartu?

Aby vám prošlá či trvale blokovaná karta z aplikace zmizela, je potřeba aplikaci deaktivovat (otevřete ČSOB NaNákupy a vyberte v menu vpravo nahoře položku „Deaktivovat v tomto mobilu“) a poté znovu aktivovat pomocí kódu vygenerovaného v internetovém bankovnictví. Pozor, v okamžiku aktivace musí být mobil připojený k internetu. Do budoucna se deaktivované karty odstraní automaticky a nová aktivace nebude potřeba.

V aplikaci mám u karty jiný obrázek než ve skutečnosti. Co s tím?

Design karet se často mění a u některých typů zobrazujeme pouze ten nejnovější. Neumíme bohužel zobrazit ani váš vlastní obrázek, pokud máte Image kartu. Pro ověření, o jakou kartu jde, je ale důležitý především název, číslo a platnost karty.

NFC platby mobilem a výběr hotovosti z bankomatu

NFC platby mobilem a výběr hotovosti z bankomatu

Kde můžu používat NFC platbu mobilem?

Všude tam, kde lze platit bezkontaktní platební kartou. Na terminálech, které bezkontaktní platby nepodporují, s aplikací ČSOB NaNákupy bohužel zaplatit nejde. Prodejní místa s bezkontaktním terminálem jsou označena tímto symbolem:

Můžu platit i na terminálu, který není bezkontaktní?

Na terminálech, které bezkontaktní platby nepodporují, s aplikací ČSOB NaNákupy bohužel zaplatit nejde. Prodejní místa s bezkontaktním terminálem jsou označena tímto symbolem:

Musím být při placení online?

Nemusíte, kvůli bezpečnosti jsme ale omezili počet plateb, které můžete uskutečnit bez internetu. Jednou za čas je potřeba se připojit k našim systémům a tuto možnost obnovit (aplikace vás o tom sama informuje). U Mastercard stačí, když se připojíte třeba doma na Wi-Fi. U karet Visa obnova probíhá výhradně v průběhu platby, je tedy potřeba mít zapnutá mobilní data přímo v obchodě.

Jak můžu s aplikací zaplatit?

Existují dvě možnosti. Buďto tlačítkem „Zaplatit“ přímo v aplikaci nebo pomocí funkce „Rychlá platba“, která vám umožní platit bez toho, abyste museli aplikaci otevírat.

Jak mám postupovat při placení?

Výchozí možností je placení pomocí tlačítka „Zaplatit“ v aplikaci:

  1. Otevřete aplikaci a stiskněte tlačítko „Zaplatit“ pod kartou, kterou chcete použít
  2. Potvrďte platbu v aplikaci jejím PINem, případně otiskem prstu
  3. Přiložte mobil k platebnímu terminálu
  4. Na terminálu zkontrolujte výsledek

Na přiložení mobilu k platebnímu terminálu máte 60 sekund, kliknutím na kolečko s odpočtem času ale můžete tuto dobu prodloužit.

Co je Rychlá platba?

Rychlá platba vám umožní platit bez nutnosti otevírat aplikaci ČSOB NaNákupy. Aktivovat i deaktivovat ji můžete kliknutím na symbol 3 teček vpravo dole pod obrázkem karty. Rychlá platba vyžaduje, abyste v mobilu měli zapnuté NFC.

Postup pro placení Rychlou platbou s kartou Visa u částek nad 500 Kč a s kartou Mastercard u částek libovolné výše:

  1. Odemkněte displej mobilu
  2. Přiložte mobil k platebnímu terminálu, na displeji se objeví žádost o potvrzení platby
  3. Potvrďte PINem aplikace nebo otiskem prstu
  4. Přiložte mobil k platebnímu terminálu podruhé
  5. Na terminálu zkontrolujte výsledek

Postup pro placení Rychlou platbou s kartou Visa u částek pod 500 Kč:

  1. Odemkněte displej mobilu
  2. Přiložte mobil k platebnímu terminálu
  3. Na terminálu zkontrolujte výsledek

Pracujeme na tom, aby podobně snadné bylo u částek do 500 Kč placení i s kartami Mastercard.

Jak správně přikládat mobil k platebnímu terminálu?

Mobil přikládejte displejem nahoru přímo na bezkontaktní symbol na terminálu a počkejte, dokud se neozve dlouhé pípnutí oznamující úspěšné spojení. Pokud k němu nedojde do 5 sekund, zkuste mobil oddálit a opětovně přiložit. Případně platbu v aplikaci zrušte a proveďte ji znovu.

Záleží i na umístění NFC antény u konkrétního typu mobilu (nejčastěji v místě baterie, případně okolo fotoaparátu).

Pokud platební terminál leží na kovové desce, může pomoci terminál nadzvednout.

U mobilů se slabší NFC anténou může bránit spojení mobilu s platebním terminálem i pouzdro.

Můžu mobilem platit i v zahraničí?

Ano, s aplikací ČSOB NaNákupy můžete platit na všech bezkontaktních terminálech, které přijímají platební karty Mastercard či Visa. A to nejen v Česku, ale i v zahraničí.

Mohu NFC platby aktivovat i u platebních karet, které nejsou bezkontaktní?

Ano, v aplikaci uvidíte všechny svoje karty – kontaktní i bezkontaktní. Se všemi samozřejmě budete moci provádět také NFC platby mobilem.

Mám na mobilu nalepenu bezkontaktní nálepku, vadí to?

Mám v obalu na mobil vloženou platební kartu, Lítačku či jinou čipovou kartu. Vadí to?

Pokud používáte NFC platby, tak bohužel ano, vadí. Platební terminál potom nepozná, kterou kartu má přečíst a zahlásí chybu.

Terminál vyžaduje zadání PINu. Je to v pořádku?

Ano. Zastaralé platební terminály (v Česku už se s nimi ale téměř nesetkáte) mohou u částek nad 500 Kč vyžadovat i zadání PINu na terminálu. V takovém případě zadejte PIN aplikace.

Můžu pomocí aplikace vybírat hotovost z bankomatu?

Pokud máte u dané platební karty aktivovány NFC platby mobilem, tak ano, ale pouze z bankomatů s bezkontaktní čtečkou, kterých je po České republice zatím jen pár. Je potřeba nejdříve zadat PIN aplikace v mobilu (stejně jako při placení), a následně ještě ten samý PIN do bankomatu. Uvědomujeme si, že to není moc pohodlné, ale jinak to bohužel nejde.

Mohu využít CashBack?

Služby CashBack pomocí ČSOB NaNákupy nelze využít.

Mám NFC v mobilu vypínat kvůli úspoře baterie?

Není k tomu důvod. Zapnuté NFC má na spotřebu baterie naprosto nepatrný vliv. Je-li vypnutý displej mobilu, NFC se automaticky vypne.

Číslo karty na účtence neodpovídá tomu na mé kartě, je to v pořádku?

Ano. Do mobilu se totiž kvůli bezpečnosti číslo karty neukládá. Pro potřeby plateb mobilem ho nahrazuje šifrovaný kód.

Jak poznám na výpisu platbu mobilem od těch ostatních?

Bohužel nijak. Platbu mobilem na výpisu ani v internetovém bankovnictví, ČSOB NaNákupy či SmartBankingu nijak nerozlišujeme od plateb „obyčejnou“ plastovou kartou.

Mohu NFC platby mobilem deaktivovat?

Ano. Klikněte na symbol 3 teček vpravo dole pod obrázkem karty, u které chcete NFC platby mobilem deaktivovat a zvolte „Vypnout NFC platby“.

Co je to NFC?

NFC je zkratka pro Near Field Communication. Jde o technologii, která umožňuje bezkontaktní placení, ale také třeba přenos souborů mezi dvěma mobily (Android Beam) či čtení tzv. NFC tagů. NFC najdete ve většině novějších mobilních telefonů.

Masterpass platby

Masterpass platby

Co jsou Masterpass platby?

Pohodlné a bezpečné placení kartou na internetu všude tam, kde uvidíte logo Masterpass. Na rozdíl od běžné platby kartou na internetu nemusíte s Masterpass přepisovat údaje o platební kartě při každé platbě. Platbu potvrdíte pouze vlastními přihlašovacími údaji (e-mail a heslo).

Kde můžu použít Masterpass platbu?

Všude tam, kde narazíte na logo Masterpass:

V internetových obchodech bývá tato platební metoda uvedena samostatně nebo pod platbami kartou.

Jak můžu zaplatit Masterpassem?

Masterpass platba neprobíhá přímo v aplikaci ČSOB NaNákupy, nýbrž v internetovém prohlížeči – jak na počítači, tak v mobilu nebo v tabletu. Pokud nakupujete online např. na notebooku, nemusíte mít mobil s aplikací ČSOB NaNákupy ani u sebe.

Postup při placení s Masterpass se liší při první platbě na daném zařízení a všech dalších, když si prohlížeč vaši volbu zapamatuje.

Jak mám postupovat při první Masterpass platbě?

  1. V e-shopu zvolte jako platební metodu Masterpass
  2. V automaticky otevřeném okně vyberte ČSOB NaNákupy (případně nejprve Česká republika)
  3. Zadejte e-mail a heslo, a pokud zaškrtnete volbu „Zapamatovat si mne“, příště už vám bude stačit jen heslo
  4. Přepište do prohlížeče SMS kód, který vám přijde na mobil
  5. Vyberte platební kartu a dokončete nákup

Opakovaná Masterpass platba po předchozí volbě „Zapamatovat si mne“

Při Masterpass platbě ve stejném internetovém prohlížeči, kde jste předtím zvolili „Zapamatovat si mne“:

  1. V e-shopu zvolte Masterpass, čímž se automaticky dostanete do ČSOB NaNákupy
  2. Zadejte heslo (e-mail bude předvyplněný)
  3. Vyberte platební kartu a dokončete nákup

Při Masterpass platbě se objevila žádost o potvrzení pomocí SMS hesla (3D Secure). Je to v pořádku?

Ano. Záleží vždy na tom, jakou verzi Masterpass plateb daný internetový obchod používá a také na tom, jak vysokou částku platíte.

Mohu zaplatit s Masterpass, pokud jsou u dané karty zakázány internetové platby?

Nemůžete. Pro Masterpass platby je povolení plateb na internetu u dané platební karty nezbytným předpokladem. Zapnout a vypnout internetové platby můžete kdykoli ve svém internetovém bankovnictví nebo ve SmartBankingu. Možnost zapínat a vypínat internetové platby chystáme i do aplikace ČSOB NaNákupy.

Přestože jsem v minulosti zvolil „Zapamatovat si mne“, musím Masterpass platbu potvrdit SMS kódem. Je to v pořádku?

Ano, z bezpečnostních důvodů je po určitě době nebo při změně konfigurace internetového prohlížeče nebo počítače potřeba ověření vaší totožnosti pomocí SMS kódu zaslaného na mobil.

Můžu Masterpassem platit i v zahraničí?

Ano, s aplikací ČSOB NaNákupy můžete platit ve všech obchodech, kde akceptují Masterpass. A to nejen v Česku, ale i v zahraničí.

V některých obchodech (např. Frutisimo, Shell, Globus) se pro Masterpass platbu zobrazí QR kód. Mohu s ČSOB NaNákupy Masterpass zaplatit i zde?

Zatím ne, ale spolu s Mastercard pracujeme na tom, aby to brzy možné bylo.

Jak poznám na výpisu Masterpass platbu od těch ostatních?

Bohužel nijak. Masterpass platbu na výpisu ani v internetovém bankovnictví, ČSOB NaNákupy či SmartBankingu nijak nerozlišujeme od běžné platby kartou na internetu.

Věrnostní kartičky a nákupní seznamy

Věrnostní kartičky a nákupní seznamy

Jak si přidám věrnostní kartičku?

Pro přidání věrnostní kartičky:

  1. Klikněte na oranžové „+“ v pravém dolním rohu aplikace
  2. 2Vybere „Věrnostní kartička“
  3. Zadejte jméno karty
  4. Nafoťte obrázek přední a popř. i zadní strany kartičky
  5. Nafoťte čárový kód (případně můžete i ručně zadat jeho číslo)

Jak mám uplatnit věrnostní kartičku u obchodníka?

Pro uplatnění věrnostní kartičky u obchodníka klikněte na tlačítko „Zobrazit čárový kód“ u dané věrnostní kartičky a ukažte kód obchodníkovi. Pokud se nepodaří čárový kód načíst, požádejte o přepsání čísla ručně. Pokud to bude obchodník vyžadovat, ukažte mu i obrázek přední a zadní strany karty kliknutím na obrázek věrnostní kartičky.

Jak si přidám nákupní seznam?

Pro přidání nákupního seznamu:

  1. Klikněte na oranžové „+“ v pravém dolním rohu aplikace
  2. Vybere „Nákupní seznam“
  3. Zadejte položky seznamu

Nákupní seznam si můžete pojmenovat a odlišit pomocí obrázku.

Zobrazí se věrnostní kartičky a nákupní seznamy ve všech mých zařízeních?

Ano. Jakmile se váš mobil připojí k internetu, věrnostní kartičky a nákupní seznamy se automaticky zálohují v systémech banky a nahrají se do všech vašich zařízení s aktivovanou aplikací ČSOB NaNákupy.

Přijdu o své věrnostní kartičky a nákupní seznamy, když mobil ztratím nebo si omylem vymažu jeho obsah?

Nepřijdete. Všechny vaše věrnostní kartičky a nákupní seznamy se automaticky zálohují v systémech banky a po nové aktivaci ČSOB NaNákupy se do aplikace opět nahrají.

PIN, heslo, e-mail a SMS kód

PIN, heslo, e-mail a SMS kód

Nemůžu si vzpomenout na PIN. Co mám dělat?

PIN si můžete snadno obnovit:

  1. Klikněte na „Obnovit PIN“
  2. V internetovém bankovnictví si vygenerujte kód a přepište ho do aplikace
  3. Na mobil vám přijde SMS kód, přepište ho do aplikace
  4. Zvolte si nový PIN

Nemůžu si vzpomenout na heslo. Co mám dělat?

Heslo si můžete snadno obnovit:

  1. Klikněte na „Obnovit heslo“
  2. Zadejte e-mail, který jste si zvolili při aktivaci ČSOB NaNákupy
  3. Na mobil vám přijde SMS kód, přepište ho aplikace
  4. Zvolte si nové heslo

Jak lze PIN změnit?

Změnit PIN můžete kliknutím na „Změnit PIN“ v „Menu / Profil uživatele“. Nejprve zadejte starý PIN a následně si zvolte PIN nový.

Jak lze heslo změnit?

Změnit heslo můžete kliknutím na „Změnit heslo“ v „Menu / Profil uživatele“. Nejprve zadejte staré heslo a následně si zvolte heslo nové.

Jak lze e-mail změnit?

Změnit e-mail můžete kliknutím na „Změnit e-mail“ v „Menu / Profil uživatele“. Zadejte svoji novou e-mailovou adresu, na kterou vám přijde ověřovací kód, ten zadejte do aplikace.

Jak lze PIN odblokovat?

  1. Klikněte na „Odblokovat PIN“
  2. V internetovém bankovnictví si vygenerujte kód a přepište ho do aplikace
  3. Na mobil vám přijde SMS kód, přepište ho aplikace
  4. Zvolte si nový PIN

Jak lze heslo odblokovat?

  1. Klikněte na „Obnovit heslo“
  2. Zadejte e-mail, který jste si zvolili při aktivaci ČSOB NaNákupy
  3. Na mobil vám přijde SMS kód, přepište ho aplikace
  4. Zvolte si nové heslo

Při dotazu na zůstatek po mně aplikace chce PIN či otisk prstu pouze někdy. Je to v pořádku?

Ano. Po zadání PINu nebo otisku prstu při dotazu na zůstatek si během následujících 20 minut můžete kdykoli znovu zůstatek u jakékoli karty zkontrolovat, a to bez nutnosti ověřovat, zda jste to opravdu vy.

Při přihlášení do ČSOB NaNákupy Masterpass se mi zobrazuje hláška „Neplatný e-mail nebo heslo“. Co mám dělat?

Pokud jste zadali heslo několikrát špatně, došlo k jeho zablokování. V tom případě:

  1. Klikněte na „Obnovit heslo“
  2. Zadejte e-mail, který jste si zvolili při aktivaci ČSOB NaNákupy
  3. Na mobil vám přijde SMS kód, přepište ho aplikace
  4. Zvolte si nové heslo

Informaci o zablokovaném heslu zjistíte v „Menu / Profil uživatele / Změnit heslo“.

Na které číslo mi chodí SMS kódy?

Ověřovací SMS kód (pro aktivace aplikace, odblokování PINu či hesla, první přihlášení do ČSOB NaNákupy Masterpass) posíláme na telefonní číslo uvedené ve vaší smlouvě k elektronickému bankovnictví. Kvůli bezpečnosti ho můžete změnit pouze na pobočkách banky.

Otisk prstu místo PINu

Otisk prstu místo PINu

Jaký mobil potřebuji, abych mohl používat otisk prstu místo PINu?

Potřebujete mobil s operačním systémem Android 6.0 a vyšším a čtečkou otisků odpovídající standardu Android.

Čtečku otisků prstů můj mobil má, její využití mi ale aplikace nenabízí. Proč?

Čtečka otisků na vašem mobilu nejspíš není kompatibilní s novějšími verzemi operačního systému Android. Tento problém se týká například modelu Samsung Galaxy S5.

Je použití otisku prstu bezpečné?

Ano. Každý otisk prstu je unikátní, navíc je bezpečně uložen v mobilu a nikdy ho neopustí. Aplikace pouze dostane informaci, zda byl otisk prstu ověřen.

Otisk prstu byl rozpoznán, terminál ale hlásí „Nesprávný PIN“. Co mám dělat?

Pravděpodobně jste aktivovali otisk prstu poté, co jste při platbě omylem zadali nesprávný PIN. Otisk prstu deaktivujte (Menu/Otisk prstu) a poté aktivujte znovu (Menu/Otisk prstu).

Co se stane, pokud nebude otisk prstu rozpoznán?

Po několika neúspěšných pokusech se použití otisku prstu na několik desítek sekund zablokuje. Chvilku počkejte nebo potvrďte platbu PINem aplikace. Na jiné aplikace ale nemá zablokování otisku prstu v ČSOB NaNákupy vliv.

Zůstatek, přehled plateb kartou, pohyby na účtu a limit karty

Zůstatek, přehled plateb kartou, pohyby na účtu a limit karty

Co přesně ukazuje zůstatek?

Disponibilní zůstatek na debetní či kreditní kartě. Jsou to tedy peníze, které máte v daném okamžiku k dispozici (u debetní karty na svém účtu včetně povoleného přečerpání, u kreditky se jedná o zbývající částku k čerpání).

Co přesně ukazuje přehled plateb kartou?

Platby danou platební kartou a to jak plastovou, tak i v aplikaci ČSOB NaNákupy. Datum odpovídá datu uskutečnění platby, nikoli datu zaúčtování.

Co přesně ukazuje přehled „Zobrazit všechny pohyby“?

Veškeré pohyby na účtu, ke kterému je vydaná daná platební karta. Datum odpovídá datu zaúčtování dané transakce.

Co přesně znamená Celkový limit?

Týdenní limit platební karty. K jeho čerpání dochází platbami danou platební kartou (plastovou kartou, NFC platbou i Masterpass platbou s ČSOB NaNákupy). K obnově Celkového limitu dochází vždy v noci ze soboty na neděli. Tento limit si můžete změnit ve svém internetovém bankovnictví či SmartBankingu. Možnost jeho změny chystáme i do aplikace ČSOB NaNákupy.

Co přesně znamená „K dispozici z celkového limitu“?

Jde o zbývající částku z týdenního limitu, kterou můžete do noci ze soboty na neděli, kdy dojde k obnově Celkového limitu karty, platbami danou kartou vyčerpat. Při pokusu o platbu přesahující aktuální částku „K dispozici z celkového limitu“ dojde k zamítnutí platby.

Částka „K dispozici z celkového limitu“ je pouze orientační a nemusí zcela odpovídat skutečnosti.

Proč se mi nezobrazuje stránka se zůstatkem?

Pro zobrazení je potřeba připojení k internetu. Pokud jste online a zůstatek nevidíte, může být příčinou blokovaný přístup k internetovému bankovnictví.

Ztráta a krádež, pojištění

Ztráta a krádež, pojištění

Co mám dělat v případě ztráty nebo krádeže mobilu?

V případě ztráty, krádeže či zneužití vašeho mobilu s aplikací ČSOB NaNákupy kontaktujte ihned Helpdesk platebních karet na čísle 495 800 111. Obratem zablokujeme NFC platby mobilem, takže s vaší ČSOB NaNákupy se už nebude dát platit. Zablokování se nevztahuje na vaše plastové karty – ty budou normálně fungovat dál.

Když si nechám zablokovat kartu, bude fungovat v mobilní aplikaci?

Když ztratíte kartu a necháte si ji zablokovat, nebude vám fungovat ani v aplikaci.

Pokrývá pojištění platebních karet i aplikaci ČSOB NaNákupy?

Ano, naše Pojištění ztráty a krádeže karty i Pojištění internetových rizik se vztahuje i na aplikaci ČSOB NaNákupy.

Multibanking

Multibanking

Co je multibanking a kde ho najdu?
Multibanking je služba, která vám umožní připojit si a ovládat účty, které máte v jiných bankách. Najdete ji po přihlášení do svého internetového bankovnictví na dlaždici Připojené účty.
K čemu bude multibanking sloužit?
Stačí se přihlásit do internetového bankovnictví a přimo na úvodní stránce si budete moci připojit účty, které máte v jiných bankách. Najednou tak uvidíte, nejen kolik peněz na kterém účtu máte, ale můžete si podívat i na přehledy pohybů, a dokonce i z účtů rovnou platit.
Pro koho je multibanking?
Pro každého našeho klienta, který využívá internetové bankovnictví a má účty i v jiných bankách, které multibanking umožňují.
Bude multibanking nějak zpoplatněná?
Ne, služba bude zdarma.
Kdy budu moci začít multibanking využívat?
Službu máme v plánu spustit koncem roku 2018.
Musím kvůli aktivaci multibankingu na pobočku?
Ne, na pobočku nemusíte. Vše totiž jednoduše vyřešíte ve svém internetovém bankovnictví. Na dlaždici připojené účty najdete návod, jak služba funguje a jak si připojit své účty.
Účty z jakých bank si budu moci připojit do svého internetového bankovnictví?
Zprvu bude možné si připojit účty asi 5 bank, které to koncem roku budou umožňovat. Počítáme, že jejich počet bude v blízké době růst.
Proč bych měl multibanking využívat a své účty z jiných bank si připojit?
Díky multibankingu vyřešíte vše z jediného internetového bankovnictví. Nebudete se muset hlásit do ostatních v jiných bankách, a ušetříte tak čas a získáte přehled o všech pohybech i zůstatcích. A to na jednom místě.
Je multibanking bezpečný?
Služba je maximálně zabezpečená – funguje v bankovním prostředí a samozřejmě i komunikace mezi bankami podléhá nezbytnému technickému standardu.
Je multibanking nějak časově omezený?
Služba umožňuje připojit si účty na 90 dnů. Po uplynutí této zákonné doby si je můžete opět jednoduše připojit na pár kliknutí.
Bude fungovat multibanking i na chytrém telefonu ve smartbankingu?
Multibanking najdete koncem roku ve svém internetovém bankovnictví. Do smartbankingu ho přidáme kolem půlky příštího roku.
Pokud mi nebude multibanking vyhovovat, bude možné jej nějak deaktivovat?
Možnost připojit si účty z jiných bank prostřednictvím multibankingu je samozřejmě zcela dobrovolná. Pokud byste nějaký účet nechtěli vidět a ovládat, můžete jej kdykoli sami odpojit.

Potřebuje poradit o trošičku více? Obraťte se na nás!

Era finanční centra

Specializovaná Era finanční centra jsou pro vás připravena v každém velkém městě po celé České republice. Najděte si to svoje!


Najděte si své Era finanční centrum

Pobočky České pošty

Máte to daleko do našeho finančního centra? V každém kraji jsou vám k dispozici stovky pošt, kde vám rádi poradí a pomohou s výběrem produktu přesně pro vás.

Najděte si svou poštu

Infolinka

Máte otázky? Potřebujete pomoci?

Infolinka

800 210 210
Svět odměn